tornar
  • Informació al dia - Octubre 2016

    PUBLICAT: 31 · 10 · 2016 Fiscal Individual, Fiscal Societats, Assessoria Laboral

    ELIMINACIÓ DE L’OBLIGACIÓ DE DISPOSAR DE LLIBRE DE VISITES PER A LA INSPECCIÓ DE TREBALL

    El passat 10 de juny de 2016 es va dictar l’Ordre Ministerial ESS/1452/2016 que suposa la completa eliminació de l’obligació de les empreses de disposar del Llibre de Visites d’Inspecció de Treball, tant en format físic (paper) com en format electrònic. Així, ja no serà necessari que les empreses disposin del Llibre de Visites en els centres de treball.

    Aquesta ordre trasllada de les empreses a la Inspecció de Treball i Seguretat Social l’obligació relacionada amb la necessitat de documentar i de deixar constància de les actuacions inspectores realitzades, tant en les visites a les empreses com en les compareixences d’aquestes a les oficines de la Inspecció de Treball.

    Per donar compliment a aquest canvi, s’ha aprovat un nou model electrònic per a les diligències efectuades pels Inspectors de Treball, que hauran d’omplir i documentar els propis Inspectors de Treball o els Subinspectors Laborals,  tant per a les actuacions realitzades als centres de treball com a les oficines d’Inspecció.  Així, en cas d’una actuació inspectora, estendran una diligència examinant la matèria i realitzant els aclariments que corresponguin, i haurà de ser conservada per un termini de 5 anys.

    Així doncs, es trasllada als funcionaris les obligacions de documentar i deixar constància de les actuacions inspectores, alliberant així a les empreses d’haver de tenir el Llibre de Visites on fins aleshores quedaven registrades les diligències d’Inspecció.

    Pel que fa al llibre que les empreses disposàvem fins ara, deixa de tenir vigència. Recomanem guardar-lo a efectes de disposar de la informació de les diligències que s’hagin realitzat fins ara.

    Una salutació cordial,

    David Carbonés i Andorrà
    Assessor Laboral